STRETNUTIA KLUBU

Klub fundraiserov ponúka priestor pre stretávanie sa, vzájomnú výmenu skúseností ako i príležitosť k osobnému a profesionálnemu rastu.

39. stretnutie - Braňo Tichý, Človek v ohrození (24. 10. 2018)

Braňo Tichý

Ako funguje direct dialogue na Slovensku?

39. stretnutie Klubu fundraiserov bude hostiť Braňa Tichého z Človeka v ohrození, ktorý bude hovoriť o F2F fundraisingu u nás.

V lete 2017 Človek v ohrození viedol fundraisingovú kampaň prostredníctvom priameho oslovovania darcov na ulici (Direct Dialogue, Face to Face). Prečo sme sa rozhodli túto metódu vyskúšať napriek technickým prekážkam? Ako to išlo a aké sú poučenia do budúcnosti? Kedy sa to oplatí a koľko peňazí potrebujete na začiatok?

Braňo vedie štvrtý rok organizáciu Človek v ohrození, v minulosti pôsobil v Rozvojovom programe OSN, v londýnskej centrále Amnesty International a v ďalších slovenských i zahraničných mimovládnych organizáciách, kde sa okrem tematickej práce vždy venoval aj rozvoju (primárne individuálneho) fundraisingu.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční v stredu 24. októbra 2018 od 15:30 v Impact Hube na Hviezdoslavovom nám. 20, Bratislava.

Prihláste sa na stretnutie tu.

38. stretnutie - Zuzana Dančíkova, Kampaň Lunter - Pre dobrý kraj (29. 5. 2018)

Zuzana Dančíková

Kampaň Lunter - Pre dobrý kraj

38. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Zuzanu Dančíkovú, ktorá porozpráva o svojich skúsenostiach s politickým crowdfundingom pre minuloročnú kampaň Jána Luntera na župana Banskobystrického kraja.

Vychádzajúc z presvedčenia, že podpora drobných darcov je najlepší spôsob, ako financovať politiku, tím Jána Luntera sa po prvýkrát v slovenskom prostredí pokúsil vo väčšej miere získať podporu aj od bežných ľudí. V priebehu dvoch mesačných crowdfundingových kampaní kandidatúru Jána Luntera podporili stovky drobných darcov a suma ich darov nakoniec dosiahla takmer pätinu všetkých darov na transparentnom účte kampane.

Zuzana sa fundraisingu od drobných darcov venovala v Transparency International Slovensko. Crowdfunding pre Jána Luntera rozbiehala ako dobrovoľníčka počas ročného štúdia na vysokej škole v zahraničí. Dnes pracuje ako analytička na Ministerstve financií.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční v utorok 29. mája 2018 od 17:00 v budove Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5, Bratislava.

 
Zuzana Zaťovič

Centrum pre filantropiu

37. stretnutie Klubu fundraiserov bude hostiť Zuzanu Zaťovič, ktorá sa podelí o najnovšie trendy z crowdfundingu na Slovensku.

Ako vyzeral crowdfunding u nás v uplynulom roku? A čo Vám okrem peňazí môže ešte priniesť? Zuzana sa bude venovať rozdielom medzi klasickým online darcovstvom a crowdfundingom a prevedie nás krok za krokom cez crowdfundingovú kampaň.

Zuzana pracovala 5 rokov v marketingu, od roku 2017 pôsobí v Centre pre filantropiu, kde sa stará o crowdfundingovú platformu StartLab. Pri svojej práci pomáha autorom pripraviť a viesť úspešnú crowdfundingovú kampaň a rozširovať povedomie o crowdfundingu ako alternatívnom spôsobe financovania projektov, ktoré zlepšujú život v našej krajine.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční vo štvrtok 22. marca 2018 od 9:30 budove Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5, Bratislava.

Eduard Marček

Slovenské centrum fundraisingu

36. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Eduarda Marčeka zo Slovenského centra fundraisingu, ktorý sa podelí o nové informácie, trendy a inšpirácie zo svetového kongresu o fundraisingu v Holandsku a z výročného zdieľania skúseností Európskej fundraisingovej asociácie v Berlíne.

International Fundraising Congress je podujatím, na ktorom sa každoročne zúčastňuje skoro tisíc účastníkov z vyše 60 krajín celého sveta a ktoré ponúka najlepšie inšpirácie zo sveta fundraisingu. EFA Skillshare je každoročnou príležitosťou na zdieľanie noviniek od partnerských organizácií v Európe a inšpiratívnych spíkrov, tentoraz na tému Fundraising v digitálnom veku. Na stretnutí Klubu sa Eduard podelí o inšpirácie a trendy, ktoré ho na týchto podujatiach zaujali.

Eduard sa vo svete fundraisingu pohybuje už od roku 2001, kedy objavil svoju záľubu v zlepšovaní financovania neziskových organizácií. Po založení SCF sa začal venovať kultivácii fundraiserskej profesie naplno. Okrem pomoci iným organizáciam s rozvojom fundraisingu sa venuje aj medzinárodnej spolupráci a networkingu v rámci Európskej fundraisingovej asociácie ako jej viceprezident.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční tentoraz netradične vo štvrtok 7. decembra 2017 od 15:30 budove Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5, Bratislava.

Anna Podlesná

Nadácia Pontis

35. stretnutie Klubu fundraiserov bude hostiť Annu Podlesnú z Nadácie Pontis. V utorok 28. novembra sa Slovensko po prvýkrát zapojí do #GivingTuesday, sviatku štedrosti, dávania a darovania, ktorý vznikol pred piatimi rokmi v USA.

Ambasádorom globálnej iniciatívy pre našu krajinu je Nadácia Pontis. Zapojiť sa môže každý – firmy, mimovládne organizácie aj jednotlivci. Príďte si vypočuť, ako tento sviatok úspešne funguje v zahraničí, čo všetko je možné prijať, či darovať a ako sa môžete stať súčasťou aj vy. Anna predstaví možnosti pre Slovensko a podelí sa aj o prvé skúsenosti s bezkontaktnými pokladničkami, ktoré im pomohla zabezpečiť VISA pre stan Dobrej krajiny na festivale Pohoda.

Svet biznisu za svet tretieho sektora vymenila Anna pred piatimi rokmi, kedy začala pracovať v Nadácii Pontis. Spoluvytvárala 3 ročníky Fóra o firemnej filantropii a ocenenia Via Bona Slovakia. Rozvíja crowdfundingový program DobraKrajina.sk, cez ktorý už stovka organizácií vyzbierala spolu vyše 540 000 eur. V rámci individuálnej filantropie zastrešuje aj projekt Srdce pre Deti, zameraný na pomoc deťom s vážnym zdravotným a sociálnym znevýhodnením. Skúsenosti z komerčnej sféry prenáša do sveta neziskoviek, rada stavia veci na zelenej lúke. Aktuálne k takým výzvam patrí program pre veľkých darcov. A jej ročný syn Matúš.

Monika Jankovičová, Juraj Rizman

VIA IURIS

Monika má v organizácii na starosti fundraising a komunikáciu s verejnosťou. Najviac ju baví práca s individuálnymi darcami, i keď bola k individuálnemu fundraisingu spočiatku skeptická. Jej doterajšie skúsenosti ukazujú, že aj na Slovensku je možné úspešne osloviť ľudí aj so zložitými témami a získať pravidelných darcov.

Juraj bol jedným zo zakladajúcich členov tímu Greenpeace na Slovensku, pôsobil ako koordinátor Ekofóra a bol zakladajúcim členom Zelenej koalície. Ako bojovník, stratég a politický lobista sa podieľal na úspešných kampaniach proti navrhovanej ťažbe uránu, výstavbe uhoľnej elektrárne v Trebišove a prijímaní právnych predpisov o sanácii environmentálnych záväzkov. V roku 2015 bol strategickým poradcom Greenpeace v Chorvátsku počas úspešnej kampane proti navrhovanému ropnému prieskumu na Jadrane. V súčasnosti pracuje pre VIA IURIS.

Kampaň Som za to! na podporu zrušenia Mečiarových amnestií podporilo v priebehu pár týždňov viac ako 84 000 ľudí. Stala sa tak najväčšou online podpisovou akciou v histórii Slovenska. Ako sa to podarilo? O priebehu kampane, práci s médiami a fundrasingovom rozmere vám porozpráva Juraj a Monika z VIA IURIS.

Hana Mlkvá

ČERVENÝ NOS Clowndoctors

Hana pracuje pre Clowndoctors ako fundraiserka pre individuálnych darcov so zameraním na databázové spracovanie informácií v CRM systéme Salesforce a ich následné využitie pri direct mailingových kampaniach. V predchádzajúcich rokoch pôsobila v Prahe v neziskovom sektore ako fundraiserka pre individuálnych darcov v Domove Suy Ryder alebo ako koordinátorka dobrovoľníkov a grantová špecialistka v HESTIA, o. z.

Ako sa nestratiť v darcovských dátach

Stretnutie bude interaktívnou príležitosťou na zdieľanie skúseností, riešení, ale aj problematických okruhov z každodennej práce s CRM systémom Salesforce pri spracovávaní dát individuálnych darcov o.z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors.

​Z pozície fundraisera​ sa Hana ​podelí o vyše ročnú praktickú skúsenosť s implementáciou Salesforcu a postupným nasadzovaním vybraných funkcionalít. Čo sa zatiaľ veľmi osvedčilo a zjednodušilo prácu, čo sa nedarí a o čom snívajú, že sa v budúcnosti bude dať:).​

Tina Ličková

2FRESH

Tina je CEO a zakladateľkou slovenskej pobočky 2FRESH, zameranej na human centered design – teda design pre ľudí, ktorý budú skutočne (vedieť) používať. V digitálnej branži sa pohybuje niekoľko rokov – začínala ako account managerka v Triade, neskôr viedla marketing v najväčšom slovenskom webhostingu – Websupporte. Jej profesnou láskou sa stalo UX – user experience, ktorému sa aj teraz venuje ako výskumníčka a facilitárka design-thinkingových workshopov.

Tinina práca je založená na tom, že zisťuje reálne potreby ľudí, oddeľuje ich od ich nereálnych predstáv o tom, čo by používali či kupovali, a tak spolu so svojimi kolegami kreuje najmä digitálne produkty. Zákaznícky výskum je základ dobrej marketingovej stratégie, dobrého a výkonného webu i toho ako predať ideu ľudom, aby ju “kúpili” či jej venovali svoju pozornosť. Tina bude rozprávať najmä o tom, prečo výskum robiť, ako ho robiť čo najrýchlejšie a najlacnejšie a ako z neho budovať brandy, weby či kampane. Účastníci taktiež obdržia dotazník, podľa ktorého Tina prispôsobí svoju tému ich potrebám a želaniam, tak aby mal jej vstup prínos pre ich prax.

Daniel Rabina

Slovenské národné divadlo

Daniel pôsobil ako televízny režisér v TV Luna, dramaturg a autor scenárov PR formátov v TV Markíza. Od roku 2007 sa venoval producentskej a marketingovej činnosti pre orchester Cigánski diabli a koncertnej činnosti. Od roku 2012 pôsobí v SND ako riaditeľ Centra marketingu. Je aktívny aj publikačne prostredníctvom elektronických médií, pre ktoré pripravuje články a blogy o opernom umení.

SND sa od príchodu nového vedenia v roku 2012 v očiach verejnosti prezentuje ako otvorená a priateľská inštitúcia. Prostredníctvom spoluprác s mladými autormi, cez odvážnu dramaturgiu a otváranie svojich priestorov aj iným ako tradičným divadelným formám až po otvorenú podporu nezávislých médií a umeleckých inštitúcií postihnutých totalitnými zásahmi predsedu Banskobystrického VÚC. Aktuálnou výzvou v kontexte prepájania aktivít divadla s nezávislým prostredím sú dva projekty: projekt Nadačného fondu priateľov Činohry SND pri Nadácii otvorenej spoločnosti a spolupráca s platformou Slovensko.Digital pri verejnom obstarávaní nového webového sídla SND. Obidva príklady treba chápať aj s prihliadnutím na čerpanie finančných prostriedkov daňových poplatníkov.

Kde nájsť zdroje na ich financovanie? Ako postupovať nielen transparentne, ale aj efektívne v kontexte ich ekonomického dosahu pre rozpočet SND? Podarí sa nám v spolupráci s tretím sektorom vytvoriť model spolupráce, inšpirujúci pre iné organizácie zriadené štátom? Aké sú plusy a mínusy takýchto spoluprác?

Zuzana Suchová, Lucia Štasselová

Zuzana pracovala dlhé roky v oblasti marketingu v rôznych medzinárodných spoločnostiach a v direct marketingovej agentúre. Online fundraisingu sa venovala v Divých makoch, dakujeme.sk a v súčasnosti pracuje ako fundraiserka a PR manažérka pre SAVIO, kde organizuje online kampane, napríklad Tehličku a Spojme sa pre Južný Sudán. Lucia spoluzakladala Nadáciu pre deti Slovenska a iniciovala Hodinu deťom – najznámejšiu fundraisingovú kampaň pre deti na Slovensku. Pracovala aj pre RTVS, Saleziánov či Nadáciu Pomoc jeden druhému, angažuje sa aj v Slovenskom centre fundraisingu a miestnej samospráve v Bratislave.

Na stretnutí sa budeme rozprávať o aktuálnych trendoch v kampaňovaní a postrehoch z Campaigning Summitu vo Viedni:

  • Ako spraviť z fanúšika/zákazníka/podporovateľa.
  • Čo to znamená budovanie značky – napríklad takej Borussia Dortmund.
  • Prečo je dôležité testovanie.
  • Na čo nezabudnúť pri mobilizácii davu.
  • Nové platformy a trendy 2016.
  • Niečo o rozprávaní príbehov – storytellingu.
  • Ale najmä: „prečo na internete pozeráme mačky hrajúce na klavír“

Milan Ondič

29. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Milana Ondiča, ktorý bude hovoriť o skúsenostiach s telefundraisingom.

Milan sa špecializuje na komunikáciu prostredníctvom call centier, 4 roky vedie call centrum v občianskom združení Stonožka Ostrava. Začínal ako telefónny operátor, neskôr sa stal lídrom, vedúcim a koučom call centra. Jeho služby kouča telefónnych operátorov využíva niekoľko spoločností. Vytvoril tiež niekoľko projektov s upomienkovými darčekmi pre darcov.

Na stretnutí sa budeme rozprávať aj o týchto témach:

  • Možnosti zriadenia call centra pre fungovanie telefundraisingu,
  • Telefónna databáza potencionálnych klientov a ich radenie,
  • Priebeh procesu komunikácie telefónny operátor – klient,
  • Ako získať klienta pre svoj projekt cez telefundraising,
  • Udržanie pravidelnosti komunikácie a stability finančných darov.
  • 28. stretnutie - Anna Podlesná, Nadácia Pontis (5.11.2015)
  • 27. stretnutie - Vlado Kurek, Triad advertising (17.9.2015)
  • 26. stretnutie - Igor Polakovič, Centrum pre filantropiu (4.6.2015)
  • 25. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (7.5.2015)
  • 24. stretnutie - Peter Řehánek, paravan interactive (5.3.2015)
  • 23. stretnutie - Jiří Krupa, Amnesty International ČR (5.2.2015)
  • 22. stretnutie - Peter Mészáros, 3lobit (6.11.2014)
  • 21. stretnutie - Martina Tvrdoňová, OZ WellGiving (18.9.2014)
  • 20. stretnutie - Petra Joklová, CRM pro neziskovky (5.6.2014)
  • 19. stretnutie - Richard Ďurana, INESS (3.4.2014)
  • 18. stretnutie - Marián Čaučík, eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí (6.3.2014)
  • 17. stretnutie - Anna Ghannamová, Šanca pre nechcených (6.2.2014)
  • 16. stretnutie - Jan Gregor, Hnutí Duha (7.11.2013)
  • 15. stretnutie - Pavel Hrica, Anna Podlesná, Nadácia Pontis (26.9.2013)
  • 14. stretnutie - Andrej Kiska, Dobrý anjel (6.6.2013)
  • 13. stretnutie - Marta Krejcarová, Slovenská sporiteľňa (4.4.2013)
  • 12. stretnutie - Igor Polakovič, Centrum pre filantropiu (7.3.2013)
  • 11. stretnutie - Lucia Boldizsárová, Katarína Hollanová, Červený nos Clowndoctors (7.2.2013)
  • 10. stretnutie - Ladislav Ďurkovič, Liga otcov (8.11.2012)
  • 9. stretnutie - Ingrid Kopčová, UNICEF Slovensko (20.9.2012)
  • 8. stretnutie - Marek Roháček, Občianske združenie Návrat (7.6.2012)
  • 7. stretnutie - Milan Hladký, Mačinga & Hladký (3.5.2012)
  • 6. stretnutie - Eva Kováčová, Liga proti rakovine (1.3.2012)
  • 5. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (2.2.2012)
  • 4. stretnutie - Ivana Potočňáková, Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska (1.12.2011)
  • 3. stretnutie - Juraj Hipš, Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica (22.9.2011)
  • 2. stretnutie - Ľuboš Tvrdoň, Komunitná nadácia Bratislava (9.6.2011)
  • 1. stretnutie - Lucia Štasselová, Nadácia pre deti Slovenska (7.4.2011)