STRETNUTIA KLUBU

Klub fundraiserov ponúka priestor pre stretávanie sa, vzájomnú výmenu skúseností ako i príležitosť k osobnému a profesionálnemu rastu.

48. stretnutie - Karolína Kratochvílová, Nadace Neziskovky.cz: Sila storytellingu pre neziskovky (3. 6. 2021)

Karolína predstaví výhody storytellingu, prevedie nás základnými zákonitosťami tvorby príbehov a ukáže dôvody, prečo našim mozgom robí rozprávanie tak dobre. Zameria sa na to, ako môže i dnes neziskovkám, ich značke a fundraisingu poslúžiť niečo také základné, ako je príbeh. Stretnutie bude prešpikované príkladmi úspešného storytellingu z ČR i zo sveta.

Karolína posledných 6 rokov kotví v redakcii Světa neziskovek, od vlaňajška tiež vedie tím Nadace Neziskovky.cz. Od štúdií sa zaujíma o storytelling a baví ju, ako príbehy v komunikácii dobročinných organizácií skvelo fungujú. Na zdieľaní príbehov a inšpiratívnych myšlienok 3 roky pracovala v tíme TEDxPrague. Spolu s pár nadšencami dostala do povedomia Čechov osvetovú kampaň Suchej únor. Časť roka 2019 Karolína strávila ako Fulbrighter v americkej organizácii Water for Good, ktorá pomáha dostať vodu k ľuďom v jednej z najzanedbanejších krajinách sveta.

Toto stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční online vo štvrtok 3. júna od 10:00-11:30 na platforme Zoom. Prístupový link získajú členovia Klubu a registrovaní účastníci stretnutia.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2021.

Prihláste sa na stretnutie tu (aj keď nie ste členom Klubu).

47. stretnutie - Sandra Polovková, Vanda Hlaváčková, Post Bellum SK: Niet pamäti bez cashu! (11. 5. 2021)

Riaditeľka Post Bellum Sandra spolu s expertkou na komunikáciu a fundraising Vandou nám predstavia kampaň k verejnej zbierke Deň vojnových veteránov, ktorá sa v minulom roku stala najúspešnejšou v histórii zbierky a prednedávnom ju ocenili prvým miestom v PR súťaži Prokop. V roku 2020 práve v období Medzinárodného dňa vojnových veteránov (11. 11.) u nás nastupovala druhá vlna COVID-19. Post Bellum preto previedlo verejnú zbierku z ulíc do online prostredia. Zároveň sa vďaka spoluprácam s médiami a firmami úspešne popasovali s malou poznateľnosťou tohto dňa a organizácie. Kampaň rozfázovali, zamerali sa na viaceré cieľové skupiny, komunikovali rôznorodý obsah z viacerých strán. Sandra s Vandou nás prevedú prípravami aj exekúciou kampane. Povedia, čo sa podarilo, na čom sa poučili a kedy mali šťastie v nešťastí.

Sandra je absolventkou VŠMU, spolupracovala so Slávou Daubnerovou, s Divadlom Pôtoň, s divadlom NOMANTINELS a s divadlom SkRAT. V Národnom osvetovom centre pôsobila ako riaditeľka festivalu Scénická žatva, založila a realizuje festival Ochotníci. S Post Bellum začala spolupracovať ako projektová manažérka, od r. 2016 je riaditeľka. Svoje skúsenosti s umením využíva pri tvorbe programov Post Bellum, ktoré dostávajú medzi verejnosť témy modernej histórie.

Vanda má dlhoročnú skúsenosť s komunikáciou a individuálnym a firemným fundraisingom. Pracovala v DARUJME.sk, na StartLabe, v OZ Vagus a v komunikačnej agentúre Seesame v Social Impact tíme. Dnes sa v Post Bellum stará o kampane a individuálny fundraising, pričom pracuje aj s ďalšími organizáciami. V minulosti pracovala na kampaniach pre OZ Vagus, LEAF, Habitat for Humanity, Transparency International Slovensko, Nadáciu Milana Šimečku, Radu mládeže Slovenska či Aj Ty v IT.

Toto stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční online v utorok 11. mája 2021 od 10:00-11:30 na platforme Zoom. Prístupový link získajú členovia Klubu a registrovaní účastníci stretnutia.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2021.

Prihláste sa na stretnutie tu (aj keď nie ste členom Klubu).

46. stretnutie - Peter Fabián, ActionAid UK: 2020 - rok digitálnej revolúcie vo fundraisingu? (26. 2. 2021)

2020 bol rokom veľkých zmien a mnoho z nás si ho len ťažko dokázalo predstaviť. Naša práca sa zo dňa na deň zmenila a overené, dlhodobo využívané spôsoby fundraisingu sa z dôvodu pandemických obmedzení stali nedostupnými. Ako na tieto zmeny reagovali britské neziskové organizácie? Bol rok 2020 rokom online fundraisingu? A čo súčasná situácia znamená pre budúcnosť fundraisingu vo Veľkej Británii?

O tom, čo rok 2020 znamenal pre náš sektor v UK a akú inšpiráciu odtiaľ môže čerpať aj slovenský fundraiser či fundraiserka, sa dozviete v Petrovej prezentácii a diskusii na 46. stretnutí Klubu fundraiserov. Bude pritom vychádzať z osobných skúseností a pozorovaní. Na ukážkach britských nadácií ako aj projektov v ActionAid ukáže, ako fundraising prispôsobujú novým podmienkam a čo približne sa dá očakávať od budúcnosti.

Peter je Slovák, ktorý sa fundraisingu vo Veľkej Británii venuje už deviaty rok, pričom jeho hlavným odborom je individuálne darcovstvo. Od náboru darcov cez komunikáciu až po vytváranie a upevňovanie dlhodobých vzťahov s darcami. V súčasnej dobe pracuje pre ActionAid UK, ktorá sa zameriava na medzinárodný rozvoj a ktorá pôsobí vo viac ako 40 krajinách sveta - v Ázii, Afrike a Latinskej Amerike, kde je ich hlavným cieľom budovanie vzťahov s darcami. V minulosti pracoval pre Breakthrough Breast Cancer a pre britskú pobočku Save the Children, a to hlavne v oblasti získavania nových darcov cez telemarketing, face-to-face, TV a online.

Toto stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční online v piatok 26. februára 2021 od 10:00-11:30 na platforme Zoom. Prístupový link získajú členovia Klubu a registrovaní účastníci stretnutia.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2021.

Prihláste sa na stretnutie tu (aj keď nie ste členom Klubu).

45. stretnutie - Fundraising v časoch koronavírusu (5. 6. 2020)

Na 45. Klube fundraiserov, ktoré sa tentoraz uskutoční online, sa vzájomne podelíme o to, aký má súčasná pandemická situácia dopad na náš fundraising. Ako sa Vás táto situácia dotkla? Ako ovplyvňuje Vaše aktivity, komunikáciu s darcami a získavanie zdrojov? Cítite väčší záujem darcov, alebo Vás naopak trápi nárast obáv o budúcnosť a pokles podpory? Čo sa s tým dá robiť a ako sa prispôsobiť novým podmienkam?

Pridajte sa a spoločne hľadajme odpovede na otázky, ktoré trápia každého fundraisera a fundraiserku.

Toto stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční online v piatok 6. júna 2020 od 10:00-11:30 na online platforme. Prístupový link získajú členovia Klubu a registrovaní účastníci stretnutia.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2020.

Prihláste sa na stretnutie tu (aj keď nie ste členom Klubu).

44. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (12. 12. 2019)

Na 44. Klube fundraiserov sa Eduard podelí o informácie o meraní spoločenského dopadu (social impact) ako aj o zaujímavosti, čo sa deje v iných európskych krajinách v oblasti fundraisingu (z výročného zdieľania skúseností Európskej fundraisingovej asociácie v Osle). Pridá aj inšpirácie zo svetového kongresu o fundraisingu v Holandsku.

International Fundraising Congress je podujatím, na ktorom sa každoročne zúčastňuje skoro tisíc účastníkov z vyše 60 krajín celého sveta a ktoré ponúka najlepšie inšpirácie zo sveta fundraisingu. EFA Skillshare je každoročnou príležitosťou na zdieľanie noviniek od partnerských organizácií v Európe a inšpiratívnych spíkrov, tentoraz na tému spoločenského dopadu.

Eduard sa vo svete fundraisingu pohybuje už od roku 2001, kedy objavil svoju záľubu v zlepšovaní financovania neziskových organizácií. Po založení SCF sa začal venovať kultivácii fundraiserskej profesie. V Transparency International Slovensko vedie fundraising od individuálnych darcov. Okrem pomoci iným organizáciám s rozvojom fundraisingu sa venuje aj medzinárodnej spolupráci a networkingu v rámci Európskej fundraisingovej asociácie ako jej prezident.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční vo štvrtok 12. decembra 2019 od 15:30 v Kanadskom bilinguálnom inštitúte, Obchodná ul. 43-45 v Bratislave. Následne pozývame členov Klubu fundraiserov na malé vianočné posedenie.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2019.

Prihláste sa na stretnutie tu (aj keď nie ste členom Klubu).

43. stretnutie - Peter Jančárik, Vanda Hlaváčková, Seesame (18. 9. 2019)

Na 43. stretnutí Klubu fundraiserov budeme hovoriť o tom, ako kreatívu kampaní podriadiť fundraisingu a komunikačným cieľom neziskoviek.

Vanda s Petrom sa podelia o svoje skúsenosti s tým:

  • ako vytvoriť kreatívny koncept a stratégiu kampane tak, aby nielen zaujala, ale aj plnila stanovené ciele,
  • ako čarovať s malým rozpočtom,
  • ako spolupracovať s externou agentúrou tak, aby sa zo spolupráce tešili obe strany,
  • čo by dnes urobili inak a z akých chýb sa poučili.

Peter viac ako 10 rokov pracoval v Seesame na kampaniach pre komerčných klientov, no so širším spoločenským dopadom. Druhým rokom vedie v agentúre Social Impact tím, ktorý sa zameriava na kampane pre neziskový sektor, spoločensky zodpovedné firmy a inovatívne biznisy. Venuje sa komunikačným stratégiám a kreatíve, vedie workshopy a tréningy. Jeho záľubou je boj proti falošným správam a dezinformáciam, je spoluzakladateľom projektov Konšpirátori.sk a Checkbot.

Vandu môžete poznať z DARUJME.sk alebo StartLabu, kde pomáhala neziskovkám a projektom so spoločenským presahom s individuálnym online darcovstvom. Pokračovala v OZ Vagus, kde pracovala na úspešných zimných kampaniach a rozbiehala dlhodobý individuálny fundraising. Dnes spolu s Petrom pomáha neziskovkám a spoločensky zodpovedným firmám s komunikáciou a fundraisingom.

Stretnutie sa uskutoční v stredu 18. septembra 2019 od 15:30 v Kanadskom bilinguálnom inštitúte, Obchodná ul. 43-45 v Bratislave.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2019.

Prihláste sa na stretnutie tu (aj keď nie ste členom Klubu).

42. stretnutie - Peter Šíma, AboveX Digital (4. 6. 2019)

Na 42. stretnutí Klubu fundraiserov sa predstaví Google Partners Certified Trainer pre neziskové organizácie Peter Šíma. Vysvetlí nám:

  • ako funguje program Google Ad Grants, ako ho získať, udržať a efektívne využiť vo fundraisingu,
  • aké sú novinky v programe z dielne Google,
  • ako Google Ads úspešne využívajú viaceré slovenské a zahraničné neziskové organizácie (prípadové štúdie).

Toto stretnutie bude predovšetkým určené fundraiserom a marketérom pôsobiacim v neziskových organizáciách. Na stretnutí bude tiež priestor na otázky a pomoc pri riešení našich problémov s Google Ad Grants kampaňami.

Peter je držiteľom Google Ads certifikátu s dlhoročnými skúsenosťami v marketingu vo vyhľadávačoch, webovej analytike a optimalizácii web stránok. Mal možnosť pracovať pre spoločnosti ako ESET v USA alebo UBIMET – dcérsku firmu spoločnosti Reb Bull. Aktuálne pôsobí ako konzultant online marketingu pre neziskové organizácie v rámci svojej agentúry AboveX Digital. Je tiež Google Partners Certified Trainer pre oblasť neziskových organizácií.

Stretnutie sa uskutoční v utorok 4. júna 2019 od 15:30 v Kanadskom bilinguálnom inštitúte, Obchodná ul. 43-45 v Bratislave.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2019.

Prihláste sa na stretnutie tu (aj keď nie ste členom Klubu).

41. stretnutie - Zdieľanie skúseností z vianočných kampaní (21. 3. 2019)

Na ďalšom 41. stretnutí Klubu fundraiserov sa budeme zdieľať, ako dopadli naše (vianočné) fundraisingové kampane. Príďte so svojou (vianočnou) kampaňou a s kolegami si vymeňte skúsenosti z toho, ako vám:

  • (ne)fungoval koncept a vizuál,
  • (ne)fungovala komunikácia a zapojenie cieľových skupín,
  • (ne)fungovalo získavanie darcov a zdrojov.

Stretnutie je určené fundraiserom a fundraiserkám, ktorí viedli alebo vedú fundraisingové kampane a ktorí sú ochotní zdieľať aj citlivé interné údaje a skúsenosti na výmenu za údaje a skúsenosti od svojich kolegov či konkurentov.

Stretnutie sa uskutoční vo štvrtok 21. marca 2019 od 16:00 v Bratislave, Open Gallery, Baštova ul. 5.

Obnovte svoje členstvo, alebo sa staňte členmi Klubu fundraiserov pre rok 2019.

Prihláste sa na stretnutie tu.

40. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (5. 12. 2018)

Eduard Marček

Slovenské centrum fundraisingu

Na 40. stretnutí Klubu fundraiserov sa Eduard Marček zo Slovenského centra fundraisingu podelí o nové informácie, trendy a inšpirácie zo svetového kongresu o fundraisingu v Holandsku a z výročného zdieľania skúseností Európskej fundraisingovej asociácie v Paríži.

International Fundraising Congress je podujatím, na ktorom sa každoročne zúčastňuje skoro tisíc účastníkov z vyše 60 krajín celého sveta a ktoré ponúka najlepšie inšpirácie zo sveta fundraisingu. EFA Skillshare je každoročnou príležitosťou na zdieľanie noviniek od partnerských organizácií v Európe a inšpiratívnych spíkrov, tentoraz na tému Fundraising v digitálnom veku. Na stretnutí Klubu sa Eduard podelí o inšpirácie a trendy, ktoré ho na týchto podujatiach zaujali.

Eduard sa vo svete fundraisingu pohybuje už od roku 2001, kedy objavil svoju záľubu v zlepšovaní financovania neziskových organizácií. Po založení SCF sa začal venovať kultivácii fundraiserskej profesie naplno. Okrem pomoci iným organizáciam s rozvojom fundraisingu sa venuje aj medzinárodnej spolupráci a networkingu v rámci Európskej fundraisingovej asociácie ako jej viceprezident.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční v stredu 5. decembra 2018 od 16:00 budove ImpactHub, Hviezdoslavovo nám. 20 (ZMENA Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5), Bratislava. Následne pozývame členov Klubu fundraiserov na malé vianočné posedenie.

39. stretnutie - Braňo Tichý, Človek v ohrození (24. 10. 2018)

Braňo Tichý

Ako funguje direct dialogue na Slovensku?

39. stretnutie Klubu fundraiserov bude hostiť Braňa Tichého z Človeka v ohrození, ktorý bude hovoriť o F2F fundraisingu u nás.

V lete 2017 Človek v ohrození viedol fundraisingovú kampaň prostredníctvom priameho oslovovania darcov na ulici (Direct Dialogue, Face to Face). Prečo sme sa rozhodli túto metódu vyskúšať napriek technickým prekážkam? Ako to išlo a aké sú poučenia do budúcnosti? Kedy sa to oplatí a koľko peňazí potrebujete na začiatok?

Braňo vedie štvrtý rok organizáciu Človek v ohrození, v minulosti pôsobil v Rozvojovom programe OSN, v londýnskej centrále Amnesty International a v ďalších slovenských i zahraničných mimovládnych organizáciách, kde sa okrem tematickej práce vždy venoval aj rozvoju (primárne individuálneho) fundraisingu.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční v stredu 24. októbra 2018 od 15:30 v Impact Hube na Hviezdoslavovom nám. 20, Bratislava.

38. stretnutie - Zuzana Dančíkova, Kampaň Lunter - Pre dobrý kraj (29. 5. 2018)

Zuzana Dančíková

Kampaň Lunter - Pre dobrý kraj

38. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Zuzanu Dančíkovú, ktorá porozpráva o svojich skúsenostiach s politickým crowdfundingom pre minuloročnú kampaň Jána Luntera na župana Banskobystrického kraja.

Vychádzajúc z presvedčenia, že podpora drobných darcov je najlepší spôsob, ako financovať politiku, tím Jána Luntera sa po prvýkrát v slovenskom prostredí pokúsil vo väčšej miere získať podporu aj od bežných ľudí. V priebehu dvoch mesačných crowdfundingových kampaní kandidatúru Jána Luntera podporili stovky drobných darcov a suma ich darov nakoniec dosiahla takmer pätinu všetkých darov na transparentnom účte kampane.

Zuzana sa fundraisingu od drobných darcov venovala v Transparency International Slovensko. Crowdfunding pre Jána Luntera rozbiehala ako dobrovoľníčka počas ročného štúdia na vysokej škole v zahraničí. Dnes pracuje ako analytička na Ministerstve financií.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční v utorok 29. mája 2018 od 17:00 v budove Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5, Bratislava.

 
Zuzana Zaťovič

Centrum pre filantropiu

37. stretnutie Klubu fundraiserov bude hostiť Zuzanu Zaťovič, ktorá sa podelí o najnovšie trendy z crowdfundingu na Slovensku.

Ako vyzeral crowdfunding u nás v uplynulom roku? A čo Vám okrem peňazí môže ešte priniesť? Zuzana sa bude venovať rozdielom medzi klasickým online darcovstvom a crowdfundingom a prevedie nás krok za krokom cez crowdfundingovú kampaň.

Zuzana pracovala 5 rokov v marketingu, od roku 2017 pôsobí v Centre pre filantropiu, kde sa stará o crowdfundingovú platformu StartLab. Pri svojej práci pomáha autorom pripraviť a viesť úspešnú crowdfundingovú kampaň a rozširovať povedomie o crowdfundingu ako alternatívnom spôsobe financovania projektov, ktoré zlepšujú život v našej krajine.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční vo štvrtok 22. marca 2018 od 9:30 budove Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5, Bratislava.

Eduard Marček

Slovenské centrum fundraisingu

36. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Eduarda Marčeka zo Slovenského centra fundraisingu, ktorý sa podelí o nové informácie, trendy a inšpirácie zo svetového kongresu o fundraisingu v Holandsku a z výročného zdieľania skúseností Európskej fundraisingovej asociácie v Berlíne.

International Fundraising Congress je podujatím, na ktorom sa každoročne zúčastňuje skoro tisíc účastníkov z vyše 60 krajín celého sveta a ktoré ponúka najlepšie inšpirácie zo sveta fundraisingu. EFA Skillshare je každoročnou príležitosťou na zdieľanie noviniek od partnerských organizácií v Európe a inšpiratívnych spíkrov, tentoraz na tému Fundraising v digitálnom veku. Na stretnutí Klubu sa Eduard podelí o inšpirácie a trendy, ktoré ho na týchto podujatiach zaujali.

Eduard sa vo svete fundraisingu pohybuje už od roku 2001, kedy objavil svoju záľubu v zlepšovaní financovania neziskových organizácií. Po založení SCF sa začal venovať kultivácii fundraiserskej profesie naplno. Okrem pomoci iným organizáciam s rozvojom fundraisingu sa venuje aj medzinárodnej spolupráci a networkingu v rámci Európskej fundraisingovej asociácie ako jej viceprezident.

Stretnutie Klubu fundraiserov sa uskutoční tentoraz netradične vo štvrtok 7. decembra 2017 od 15:30 budove Nadácie otvorenej spoločnosti-OSF, Baštová ul. 5, Bratislava.

Anna Podlesná

Nadácia Pontis

35. stretnutie Klubu fundraiserov bude hostiť Annu Podlesnú z Nadácie Pontis. V utorok 28. novembra sa Slovensko po prvýkrát zapojí do #GivingTuesday, sviatku štedrosti, dávania a darovania, ktorý vznikol pred piatimi rokmi v USA.

Ambasádorom globálnej iniciatívy pre našu krajinu je Nadácia Pontis. Zapojiť sa môže každý – firmy, mimovládne organizácie aj jednotlivci. Príďte si vypočuť, ako tento sviatok úspešne funguje v zahraničí, čo všetko je možné prijať, či darovať a ako sa môžete stať súčasťou aj vy. Anna predstaví možnosti pre Slovensko a podelí sa aj o prvé skúsenosti s bezkontaktnými pokladničkami, ktoré im pomohla zabezpečiť VISA pre stan Dobrej krajiny na festivale Pohoda.

Svet biznisu za svet tretieho sektora vymenila Anna pred piatimi rokmi, kedy začala pracovať v Nadácii Pontis. Spoluvytvárala 3 ročníky Fóra o firemnej filantropii a ocenenia Via Bona Slovakia. Rozvíja crowdfundingový program DobraKrajina.sk, cez ktorý už stovka organizácií vyzbierala spolu vyše 540 000 eur. V rámci individuálnej filantropie zastrešuje aj projekt Srdce pre Deti, zameraný na pomoc deťom s vážnym zdravotným a sociálnym znevýhodnením. Skúsenosti z komerčnej sféry prenáša do sveta neziskoviek, rada stavia veci na zelenej lúke. Aktuálne k takým výzvam patrí program pre veľkých darcov. A jej ročný syn Matúš.

Monika Jankovičová, Juraj Rizman

VIA IURIS

Monika má v organizácii na starosti fundraising a komunikáciu s verejnosťou. Najviac ju baví práca s individuálnymi darcami, i keď bola k individuálnemu fundraisingu spočiatku skeptická. Jej doterajšie skúsenosti ukazujú, že aj na Slovensku je možné úspešne osloviť ľudí aj so zložitými témami a získať pravidelných darcov.

Juraj bol jedným zo zakladajúcich členov tímu Greenpeace na Slovensku, pôsobil ako koordinátor Ekofóra a bol zakladajúcim členom Zelenej koalície. Ako bojovník, stratég a politický lobista sa podieľal na úspešných kampaniach proti navrhovanej ťažbe uránu, výstavbe uhoľnej elektrárne v Trebišove a prijímaní právnych predpisov o sanácii environmentálnych záväzkov. V roku 2015 bol strategickým poradcom Greenpeace v Chorvátsku počas úspešnej kampane proti navrhovanému ropnému prieskumu na Jadrane. V súčasnosti pracuje pre VIA IURIS.

Kampaň Som za to! na podporu zrušenia Mečiarových amnestií podporilo v priebehu pár týždňov viac ako 84 000 ľudí. Stala sa tak najväčšou online podpisovou akciou v histórii Slovenska. Ako sa to podarilo? O priebehu kampane, práci s médiami a fundrasingovom rozmere vám porozpráva Juraj a Monika z VIA IURIS.

Hana Mlkvá

ČERVENÝ NOS Clowndoctors

Hana pracuje pre Clowndoctors ako fundraiserka pre individuálnych darcov so zameraním na databázové spracovanie informácií v CRM systéme Salesforce a ich následné využitie pri direct mailingových kampaniach. V predchádzajúcich rokoch pôsobila v Prahe v neziskovom sektore ako fundraiserka pre individuálnych darcov v Domove Suy Ryder alebo ako koordinátorka dobrovoľníkov a grantová špecialistka v HESTIA, o. z.

Ako sa nestratiť v darcovských dátach

Stretnutie bude interaktívnou príležitosťou na zdieľanie skúseností, riešení, ale aj problematických okruhov z každodennej práce s CRM systémom Salesforce pri spracovávaní dát individuálnych darcov o.z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors.

​Z pozície fundraisera​ sa Hana ​podelí o vyše ročnú praktickú skúsenosť s implementáciou Salesforcu a postupným nasadzovaním vybraných funkcionalít. Čo sa zatiaľ veľmi osvedčilo a zjednodušilo prácu, čo sa nedarí a o čom snívajú, že sa v budúcnosti bude dať:).​

Tina Ličková

2FRESH

Tina je CEO a zakladateľkou slovenskej pobočky 2FRESH, zameranej na human centered design – teda design pre ľudí, ktorý budú skutočne (vedieť) používať. V digitálnej branži sa pohybuje niekoľko rokov – začínala ako account managerka v Triade, neskôr viedla marketing v najväčšom slovenskom webhostingu – Websupporte. Jej profesnou láskou sa stalo UX – user experience, ktorému sa aj teraz venuje ako výskumníčka a facilitárka design-thinkingových workshopov.

Tinina práca je založená na tom, že zisťuje reálne potreby ľudí, oddeľuje ich od ich nereálnych predstáv o tom, čo by používali či kupovali, a tak spolu so svojimi kolegami kreuje najmä digitálne produkty. Zákaznícky výskum je základ dobrej marketingovej stratégie, dobrého a výkonného webu i toho ako predať ideu ľudom, aby ju “kúpili” či jej venovali svoju pozornosť. Tina bude rozprávať najmä o tom, prečo výskum robiť, ako ho robiť čo najrýchlejšie a najlacnejšie a ako z neho budovať brandy, weby či kampane. Účastníci taktiež obdržia dotazník, podľa ktorého Tina prispôsobí svoju tému ich potrebám a želaniam, tak aby mal jej vstup prínos pre ich prax.

Daniel Rabina

Slovenské národné divadlo

Daniel pôsobil ako televízny režisér v TV Luna, dramaturg a autor scenárov PR formátov v TV Markíza. Od roku 2007 sa venoval producentskej a marketingovej činnosti pre orchester Cigánski diabli a koncertnej činnosti. Od roku 2012 pôsobí v SND ako riaditeľ Centra marketingu. Je aktívny aj publikačne prostredníctvom elektronických médií, pre ktoré pripravuje články a blogy o opernom umení.

SND sa od príchodu nového vedenia v roku 2012 v očiach verejnosti prezentuje ako otvorená a priateľská inštitúcia. Prostredníctvom spoluprác s mladými autormi, cez odvážnu dramaturgiu a otváranie svojich priestorov aj iným ako tradičným divadelným formám až po otvorenú podporu nezávislých médií a umeleckých inštitúcií postihnutých totalitnými zásahmi predsedu Banskobystrického VÚC. Aktuálnou výzvou v kontexte prepájania aktivít divadla s nezávislým prostredím sú dva projekty: projekt Nadačného fondu priateľov Činohry SND pri Nadácii otvorenej spoločnosti a spolupráca s platformou Slovensko.Digital pri verejnom obstarávaní nového webového sídla SND. Obidva príklady treba chápať aj s prihliadnutím na čerpanie finančných prostriedkov daňových poplatníkov.

Kde nájsť zdroje na ich financovanie? Ako postupovať nielen transparentne, ale aj efektívne v kontexte ich ekonomického dosahu pre rozpočet SND? Podarí sa nám v spolupráci s tretím sektorom vytvoriť model spolupráce, inšpirujúci pre iné organizácie zriadené štátom? Aké sú plusy a mínusy takýchto spoluprác?

Zuzana Suchová, Lucia Štasselová

Zuzana pracovala dlhé roky v oblasti marketingu v rôznych medzinárodných spoločnostiach a v direct marketingovej agentúre. Online fundraisingu sa venovala v Divých makoch, dakujeme.sk a v súčasnosti pracuje ako fundraiserka a PR manažérka pre SAVIO, kde organizuje online kampane, napríklad Tehličku a Spojme sa pre Južný Sudán. Lucia spoluzakladala Nadáciu pre deti Slovenska a iniciovala Hodinu deťom – najznámejšiu fundraisingovú kampaň pre deti na Slovensku. Pracovala aj pre RTVS, Saleziánov či Nadáciu Pomoc jeden druhému, angažuje sa aj v Slovenskom centre fundraisingu a miestnej samospráve v Bratislave.

Na stretnutí sa budeme rozprávať o aktuálnych trendoch v kampaňovaní a postrehoch z Campaigning Summitu vo Viedni:

  • Ako spraviť z fanúšika/zákazníka/podporovateľa.
  • Čo to znamená budovanie značky – napríklad takej Borussia Dortmund.
  • Prečo je dôležité testovanie.
  • Na čo nezabudnúť pri mobilizácii davu.
  • Nové platformy a trendy 2016.
  • Niečo o rozprávaní príbehov – storytellingu.
  • Ale najmä: „prečo na internete pozeráme mačky hrajúce na klavír“

Milan Ondič

29. stretnutie Klubu fundraiserov privíta Milana Ondiča, ktorý bude hovoriť o skúsenostiach s telefundraisingom.

Milan sa špecializuje na komunikáciu prostredníctvom call centier, 4 roky vedie call centrum v občianskom združení Stonožka Ostrava. Začínal ako telefónny operátor, neskôr sa stal lídrom, vedúcim a koučom call centra. Jeho služby kouča telefónnych operátorov využíva niekoľko spoločností. Vytvoril tiež niekoľko projektov s upomienkovými darčekmi pre darcov.

Na stretnutí sa budeme rozprávať aj o týchto témach:

  • Možnosti zriadenia call centra pre fungovanie telefundraisingu,
  • Telefónna databáza potencionálnych klientov a ich radenie,
  • Priebeh procesu komunikácie telefónny operátor – klient,
  • Ako získať klienta pre svoj projekt cez telefundraising,
  • Udržanie pravidelnosti komunikácie a stability finančných darov.
  • 28. stretnutie - Anna Podlesná, Nadácia Pontis (5.11.2015)
  • 27. stretnutie - Vlado Kurek, Triad advertising (17.9.2015)
  • 26. stretnutie - Igor Polakovič, Centrum pre filantropiu (4.6.2015)
  • 25. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (7.5.2015)
  • 24. stretnutie - Peter Řehánek, paravan interactive (5.3.2015)
  • 23. stretnutie - Jiří Krupa, Amnesty International ČR (5.2.2015)
  • 22. stretnutie - Peter Mészáros, 3lobit (6.11.2014)
  • 21. stretnutie - Martina Tvrdoňová, OZ WellGiving (18.9.2014)
  • 20. stretnutie - Petra Joklová, CRM pro neziskovky (5.6.2014)
  • 19. stretnutie - Richard Ďurana, INESS (3.4.2014)
  • 18. stretnutie - Marián Čaučík, eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí (6.3.2014)
  • 17. stretnutie - Anna Ghannamová, Šanca pre nechcených (6.2.2014)
  • 16. stretnutie - Jan Gregor, Hnutí Duha (7.11.2013)
  • 15. stretnutie - Pavel Hrica, Anna Podlesná, Nadácia Pontis (26.9.2013)
  • 14. stretnutie - Andrej Kiska, Dobrý anjel (6.6.2013)
  • 13. stretnutie - Marta Krejcarová, Slovenská sporiteľňa (4.4.2013)
  • 12. stretnutie - Igor Polakovič, Centrum pre filantropiu (7.3.2013)
  • 11. stretnutie - Lucia Boldizsárová, Katarína Hollanová, Červený nos Clowndoctors (7.2.2013)
  • 10. stretnutie - Ladislav Ďurkovič, Liga otcov (8.11.2012)
  • 9. stretnutie - Ingrid Kopčová, UNICEF Slovensko (20.9.2012)
  • 8. stretnutie - Marek Roháček, Občianske združenie Návrat (7.6.2012)
  • 7. stretnutie - Milan Hladký, Mačinga & Hladký (3.5.2012)
  • 6. stretnutie - Eva Kováčová, Liga proti rakovine (1.3.2012)
  • 5. stretnutie - Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu (2.2.2012)
  • 4. stretnutie - Ivana Potočňáková, Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska (1.12.2011)
  • 3. stretnutie - Juraj Hipš, Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica (22.9.2011)
  • 2. stretnutie - Ľuboš Tvrdoň, Komunitná nadácia Bratislava (9.6.2011)
  • 1. stretnutie - Lucia Štasselová, Nadácia pre deti Slovenska (7.4.2011)